Areto Solutions bruker Ontrack PowerControls for Exchange

Areto Solutions leverer it-utstyr og tjenester til store og små virksomheter i Midt-Norge. Selskapet har siden 2003 etablert seg som en solid og kvalitetssikker leverandør. Areto Solutions drifter blant annet e-post servere for sine kunder. I denne prosessen må de migrere eksisterende Exchange-servere over til egen plattform. Tidligere brukte de en Microsoft-løsning, men dette ble for tungvint og tidkrevende. Selskapet besluttet derfor å se på alternative løsninger.

Etter omfattende testing falt valget på Ontrack PowerControls for Exchange. Sentralt for beslutningen var at programvaren kunne brukes på alle versjoner av Exchange. I tillegg trenger det ikke å være en kobling mellom nye og gamle servere. Smidig og sømløs migrering var egenskaper de fikk med Ontrack PowerControls.

- Vi bruker Ontrack PowerControls primært til migrering av kunder over til egne systemer, forteller Arve Beckstrøm, senior konsulent hos Areto Solutions. – I tillegg drar vi stor nytte av muligheten for å søke opp og rekonstruere fra tidligere sikkerhetskopier. Enten direkte inn på Exchange-driftsserveren eller inn i nye eller eksisterende pst-filer.

Ontrack PowerControls lar deg velge spesifikke søkekriterier og kjøre detaljerte forespørsler på tvers av datakilder. Man kan også velge en hvilken som helst kombinasjon av mailbokser og mapper som man ønsker å søke gjennom.

- Vi er svært fornøyd med Ontrack PowerControl. Administrator grensesnittet er brukervennlig og oversiktlig. Hvem om helst kan bruke det, avslutter Beckstrøm.

Om Areto Solutions

Areto Solutions er et av Trondheims ledende konsulentmiljø innen servere, datalagring, backup, sikkerhet og gruppevare. De leverer utstyr fra HP, IBM og Apple, og et bredt spekter av konsulent- og driftstjenester. Selskapet er Vitari partner, og inngår i en av Norges mest kunnskapsrike organisasjoner innen VISMA programvare. Selskapets ambisjon er å være med og prege fremtiden med løsninger som setter spor. Dette ved å sette seg grundig inn i kundens arbeidsprosesser og mål, utnytte mulighetene som ligger i dagens og fremtidens teknologi, og ved å skreddersy løsninger som tilfører kundene økt konkurransekraft.