Ikke så dyrt som jeg trodde

Harddisken til tannlegestudent Finn Granfeldt kortsluttet og en enkel rekonstruksjon ble til ni måneders venting. Da kontaktet han Ibas, og ble positivt overrasket over både pris og service. To dager senere fikk han nemlig alle dataene sine levert på døren.

– Jeg er ekstremt fornøyd med å ha fått alle dataene mine tilbake såpass raskt og rimelig. I etterpåklokskapens lys ser jeg at jeg skulle gått til Ibas med en gang, sier tannlegestudent Finn Grandfeldt.

Han går fjerde året på tannlegestudiet ved universitetet i Oslo. Historien hans begynner med en krasj på en ekstern harddisk, der viktig skolearbeid og private dokumenter lå lagret.

– Jeg hadde blant annet diverse tegninger og andre data jeg er avhengig av på denne harddisken. På grunn av en feilkobling kortsluttet den og jeg fikk ikke tilgang lenger. Derfor gikk jeg til et firma i Oslo for å få den fikset. De sa det ikke var noe problem, så jeg stolte på det, forteller han.

Det ble mye venting på deler som aldri kom, og etter ni måneder med ulike unnskyldninger ga Granfeldt opp og kontaktet Ibas. De konstanterte en defekt spindelmotor, noe ingeniørene på Kongsvinger raskt fikk ryddet opp i. Dessuten hadde de delene på lager.

– Bare to dager etter at de hadde mottatt den sendte de en ny harddisk i retur. Jeg fikk den levert på døren, med alle dataene på plass, forteller han.

Dermed var både skolearbeid og private dokumenter endelig hjemme, etter ni måneders venting.

– Jeg valgte Oslo-firmaet fordi jeg hadde hørt at Ibas var utenfor min rekkevidde prismessig. Så viste det seg at regningen bare var noen hundrelapper mer enn det jeg var blitt forespeilet i utgangspunktet. Nå vet jeg at det er verdt å sjekke med Ibas en annen gang, sier Finn Granfeldt fornøyd.