Hjelp til å redde viktige data?

Steg for Steg – hva skjer i en datarekonstruksjon?

Alle datarekonstruksjonssaker er unike. Først undersøker vi alltid lagringsmediet for å identifisere problemet og skadeomfanget. Hver jobb blir dermed også spesiell alt etter type lagringsmedia, lagringskapasitet, filtyper og operativsystem.

Steg for steg

Gratis råd

Steg 1: Gratis råd

  • Vårt kundesenter er åpent 24/7 hvis du trenger oss. Ring 62 81 01 00 ved krise
  • Hvis du vil at vi kontakter deg sender du oss en online henvendelse og vi kontakter deg i løpet av kort tid innenfor våre åpningstider.
  • Vårt kundesenter vil spørre om hvordan skaden skjedde, hva slags lagringsmedia, hva slags data og hvor mye data som var lagret, og selvfølgelig hvor raskt du trenger dataene på nytt.
  • Du får vite forskjellige servicenivåer og priser på analyse og et estimat på selve rekonstruksjonen.
  • Hvis du ønsker å bestille får du tilsendt et bestillingsskjema.
Transport til Ibas

Steg 2: Transport til Ibas

  • Ibas har en avtale med Regus i Oslo, Bergen og Stavanger. Personalet er trent av Ibas så du kan føle deg sikker på at dine data er trygge hos Regus. Når du leverer direkte til Regus vil Ibas bestille opphenting av DHL. Vi håper å bygge ut flere drop off punkter rundt omkring i Norge.
  • Vi kan også anbefale opphenting av DHL eller at du benytter Posten dør-til-dør service. Pakker blir levert direkte til Ibas flere ganger hver dag.
  • For å forhindre ytterligere skader under transport er det viktig at innholdet er ordentlig pakket slik at enhetene er godt beskyttet. Original emballasje er optimalt, men i de tilfeller hvor dette ikke er tilgjengelig kan det benyttes bobleplast og sammenkrøllet avispapir som stabiliserer og beskytter enheten.
  • Pakk heller enheten litt for mye enn for lite! Er du usikker og trenger råd for pakking, så ta gjerne kontakt med oss.
Transport til Ibas

Steg 3: Analyse

  • Ibas starter rekonstruksjonsjobben i henhold til bestilt service.
  • Det første trinnet er alltid å undersøke lagringsmediet for å identifisere problemtype og skadeomfang. Hver jobb er spesiell og unik alt etter type lagringsmedium, lagringskapasitet, filtyper og operativsystem.
  • Analysen utføres for å avgjøre i hvilken grad rekonstruksjon er mulig og for å kunne presentere en skriftlig rapport som beskriver og foreslår en eller flere løsninger og kalkulerer kostnad og leveringstid for hver løsning.
Recovery

Steg 4: Datarekonstruksjon

  • Etter at du har mottatt rapporten og et tilbud må du avgjøre om du ønsker en full datarekonstruksjon. Vi vil fortsette å jobbe på din sak når vi har mottatt din aksept på tilbudet.
  • Hvis du har en fysisk feil og trenger reservedeler har vi dette vanligvis i lager. Hvis ikke vil vi benytte Kroll Ontrack’s verdensomspennende reservedelslager.  Alle reservedeler er selvfølgelig inkludert i prisen.
  • Følgende service-nivåer kan bestilles:
    • Premium: Alt arbeid utføres i kontortiden. Normalt vil dine data være leveringsklare etter 5 arbeidsdager. Større mengder data eller tekniske vanskeligheter kan påvirke leveringstiden.
    • Ekspress: Dette er det høyeste servicenivået for analyse og rekonstruksjon. Vi starter analysen når vi mottar enhetene og arbeider nonstop til analysen og/eller rekonstruksjonen er ferdig.
Return

Steg 5: Leveranse til kunde

  • Rekonstruerte data kan leveres kryptert på en ekstern harddisk.
  • Ring gjerne vårt kundesenter hvis du har spørsmål når du mottar din nye harddisk

Din anerkjennelse betyr alt for oss!

Hver dag går vi på jobb for å redde viktige data for ulykkelige kunder med datahavari. Vi gjør det ytterste for å hjelpe alle. Les mer om hvordan våre kunder opplever å jobbe sammen med oss.

Trustpilot

Ring oss på 62 81 01 00

Ring oss på 62 81 01 00

Vårt kundesenter står klart til å hjelpe deg

Kontakt meg!