Hjelp til å redde viktige data?

Steg for Steg – hva skjer i en datarekonstruksjon?

Alle datarekonstruksjonssaker er unike. I vår Freeval-tjeneste vil vi gjøre en vurdering for å finne ut av problemet og skadeomfanget. Hver jobb blir dermed spesiell alt etter type lagringsmedia, filtype, operativsystem og selvsagt hvor mye tid vi må beregne på selve datarekonstruksjonen.

Steg for steg

Gratis råd

Steg 1: Gratis råd

  • Vårt kundesenter er åpent 24/7 hvis du trenger oss. Ring 62 81 01 00 ved krise
  • Vårt kundesenter vil spørre om hvordan skaden skjedde, hva slags lagringsmedia, hva slags data og hvor mye data som var lagret, og selvfølgelig raskt bestille pickup hvis du ønsker det.
  • Hvis du ønsker å bestille direkte, gjør du dette enkelt via vår online bestilling for private eller bedrifter.
Transport til Ibas

Steg 2: Transport til Ibas

  • Kontakt vårt kundesenter, eller bestill online for private eller bedrifter.
  • Hvis du ønsker å levere på et av våre drof-off punkter, gjør du dette lett på Regus i Oslo, Bergen og Stavanger. Personalet er trent av Ibas så du kan føle deg sikker på at dine data er trygge hos Regus. Når du leverer direkte til Regus vil Ibas bestille opphenting av DHL. Vi håper å bygge ut flere drop off punkter rundt omkring i Norge.
  • Vi kan også anbefale opphenting av DHL eller at du benytter Posten dør-til-dør service. Pakker blir levert direkte til Ibas flere ganger hver dag
  • For å forhindre ytterligere skader under transport er det viktig at innholdet er ordentlig pakket slik at enhetene er godt beskyttet. Original emballasje er optimalt, men i de tilfeller hvor dette ikke er tilgjengelig kan det benyttes bobleplast og sammenkrøllet avispapir som stabiliserer og beskytter enheten
  • Pakk heller enheten litt for mye enn for lite! Er du usikker og trenger råd for pakking, så ta gjerne kontakt med oss.
Transport til Ibas

Steg 3: Gratis vurdering - 4 timer

  • Vi garanter deg et svar normalt etter 4 timer.
  • Vurderingen identifiserer problemtype og skadeomfang.
  • Vurderingen vil avgjøre hvilket tilbud vi kan tilby deg. Basert på dette bestemmer du deg for hvor raskt du ønsker data levert.
  • Du får da et tilbud med fastpris på selve rekonstruksjonsjobben
Recovery

Steg 4: Datarekonstruksjon

  • Etter at du har mottatt tilbudet må du avgjøre om du ønsker en full datarekonstruksjon.
  • Vi vil påbegynne jobben når vi har mottatt din aksept på tilbudet.
  • Hvis du har en fysisk feil og trenger reservedeler har vi dette vanligvis i lager. Hvis ikke vil vi benytte Ontrack’s verdensomspennende reservedelslager.  Alle reservedeler er selvfølgelig inkludert i prisen.
  • Du velger det servicenivået som passer deg etter vurderingen er klar.
ServicenivåVurderingstidRekonstruksjonstid
HomeSingel disk: 4 timer

Mulitidisk system: 24 timer
30 arbeidsdager
Economy20 arbeidsdager
Standard7-10 arbeidsdager
Express3 arbeidsdager
Emergency24/7
Return

Steg 5: Leveranse til kunde

  • Rekonstruerte data leveres på en ekstern harddisk.
  • Rekonstruerte data kan krypteres.
  • Ring gjerne vårt kundesenter hvis du har spørsmål når du mottar din nye harddisk.

Din anerkjennelse betyr alt for oss!

Hver dag går vi på jobb for å redde viktige data for ulykkelige kunder med datahavari. Vi gjør det ytterste for å hjelpe alle. Les mer om hvordan våre kunder opplever å jobbe sammen med oss.

Trustpilot

Ring oss på 62 81 01 00

Ring oss på 62 81 01 00

Vårt kundesenter står klart til å hjelpe deg

Kontakt meg!